España - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu España - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu

España

Door: Kumle

Blijf op de hoogte en volg Kumle

01 Oktober 2011 | Spanje, Málaga

Hola lieve allemaal,

Ook ik heb nu toch maar een reisverslag aangemaakt, zodat jullie allemaal op de hoogte kunnen blijven van mijn spannende avonturen in España ;).
het is wel een beetje laat aangezien in nu al een week in Málaga zit maar beter laat dan nooit.

Donderdag 22 september ging mijn reis dan echt beginnen. Ik had er echt heel veel zin in. 9 maanden naar een ander land, een warm land ;). Spannend maar wel echt heel leuk. De vlucht is helemaal goed gegaan en ik vloog nog met 2 andere nederlanders naar het zonnige Málaga. Zij blijven ook 9 maanden. Dus in het vliegtuig heb ik ze al een beetje leren kennen.

Hier in Málaga verblijf ik op de residentie, boven de school. ik had de keus om in een gastgezin te gaan wonen of op de residentie. Eerst had ik voor een gastgezin gekozen maar ik kon een gratis upgrade krijgen naar de residentie, waar een vierpersoonskamer nu mijn thuis is voor de komende 9 maanden.

Ik deel op dit moment mijn kamer met 2 andere, een hongaars meisje en een frans pratend belgisch meisje. Allebei erg aardig dus ik heb het erg getroffen!
Het is een kleine kamer met 2 stapelbedden, een hangkast, een andere klerenkast en een kleine badkamer. Opzich prima en ik heb me al helemaal gesetteld ;).

Deze week al veel leuke dingen gedaan, natuulijk alle mensen beter leren kennen die hier ook op school zitten, vooral de mensen die hier in de residentie wonen omdat ik daar toch wel het meeste mee opschiet omdat je die de hele dag ziet. En natuurlijk heerlijk naar het strand geweest. Maar 5 minuten van m'n huis dus kan niet beter ;)

Maandag had ik mijn eerste les op school, had er echt veel zin in. Wil echt graag vloeiend Spaans leren spreken maar gelukkig heb ik daar 9 maanden de tijd voor.
Nu zit ik in niveau A1 wat ongeveer het laagste is, maar in 9 maanden zit ik denk ik op niveau C1 wat toch wel vloeiend Spaans is, dus ik wacht af of ik dat niveau ook echt haal.

Ik heb nu 1 les week er op zitten en ik vind de lessen echt leuk, heb les van echt een ontzettende leuke leraar dus dat scheelt een hoop. Alle lessen zijn helemaal is het Spaans en ik mag ook geen Engels praten, best lastig maar hij legt alles goed uit (ook in het Spaans) tot ik het snap dus dat gaat helemaal goed komen.

Woensdag middag heb ik een berg beklommen, achteraf was het echt heel leuk maar op het moment zelf was het een hel, wat verschrikkelijk zeg! Het was maar 600 meter hoog maar het was toch 2 uur klimmen en natuurlijk kwam ik als laatste boven maar het uitzicht was het allemaal waard, we konden over heel Málaga kijken wat echt heel erg mooi was. Jammer genoeg was het bewolkt anders kon je Afrika ook nog zien.

Verder feest iedereen hier veel. Bijna elke avond is iedereen wel op het strand te vinden, gewoon met z’n alle chillen voordat mensen naar het centrum gaan om uit te gaan of weer naar huis gaan. Wel echte party pieps hier bij EF, gewoon tot 6 uur is de ochtend uit en dan weer om 9 uur les. Respect, ik heb me daar zelf nog niet aan gewaagd maar dat komt wel. Thank god voor Siesta. Iedereen slaapt hier tussen de middag om de gemiste uurtjes weer in te halen ;).

Maar morgen avond ga ik mij zelf ook aan dat late uitgaan wagen omdat ik zondag JARIG BEN!! Yeah eindelijk 18! Wel echt jammer dat ik het niet met jullie kan vieren maar dit is wel de ideale gelegenheid om met iedereen te feesten. Ik loop namelijk al de hele week tegen iedereen te vertellen dat we zaterdag avond uit gaan omdat ik om 12 uur 18 wordt :)!! Maar dan ook echt tegen iedereen, ik bedoel mijn 18 verjaardag moet wel goed gevierd worden toch? Maar het heeft wel geholpen want iedereen heeft ja gezegd dus het wordt een groot feest! Echt zin in! Helemaal los in España!

Hasta la próxima vez, amigos!

Besos uit het zonnige Málaga, Kumle

  • 30 September 2011 - 23:52

    Roos Taverne:

    Hee kumle! Wat supervet man!:) jaloers... Ik zeg heel veel plezier daar en een hele fijne verjaardag alvast!:D kus

  • 01 Oktober 2011 - 13:51

    Ilse:

    Kum wat typ jij leuk en wat een leuk om te lezen dat je het super cool daar hebt heb je natuurljik al wel gessproken maar zo'n uitgebreid verslag is helemaal vet.
    wij missen je hier natuurlijk huel erg en het is echt jammer dat we niet bij je big 18 verjaardag kunnen zijn geniet ervan heeeel erg veel plezier en partyseee dikke kussies ils

  • 04 Oktober 2011 - 07:35

    Froukje:

    Oh..heerlijk meid, dat je je avonturen met ons gaat delen. Leuk om je zo te volgen.
    Fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad. We houden contact meis.
    Dikke tut vanuit het hoge noorden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Málaga

Meest geweldige jaar van m'n leven!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

Zomer in MALAGAAAAAA :)

06 Februari 2012

Spaanse leven

11 Januari 2012

I'm Back

11 December 2011

Málaga, Granada en Córdoba!

20 November 2011

Ziek, zwak en misselijk
Kumle

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 10654

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Barcelona!!

22 September 2011 - 22 Augustus 2012

Málaga

Landen bezocht: