Málaga, Granada en Córdoba! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu Málaga, Granada en Córdoba! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu

Málaga, Granada en Córdoba!

Door: Kumle

Blijf op de hoogte en volg Kumle

11 December 2011 | Spanje, Málaga

Hola mis amigos!

Lo siento mucho! Het is al weer heel lang geleden dat ik iets geschreven heb en het spijt me zeer maar nu zou ik weer alles vertellen wat ik hier in mijn spannede spaanse leven heb mee gemaakt!

Okee wat heb ik sinds de vorige keer gedaan, lastig omdat het al weer een maand geleden is dat ik heb geschreven en nu moet ik alles weer terug halen. Ik beloof mezelf nu plechtig dat ik dit vaker ga bijhouden. Goed plan of niet?

2 weken na mijn vorige verslag heb ik eigenlijk niet veel gedaan, iedereen was hier nog steeds eigenlijk ziek dus het waren 2 rustige weken. Natuurlijk elke dag braaf naar school geweest en lol gehad met m’n vrienden maar niks heel speciaals.

Maar ik heb natuurlijk ook wel echt leuke dingen gedaan, ik ben met 4 vriendinnen van mij naar Granada geweest voor 2 dagen. Dat is echt de mooiste stad ooit. Ik ben echt verlieft geworden op Granada. Het was ontzettend koud, zelfs voor een nuchtere nederlandse, maar na een tijdje toen het heerlijke zonnentje er weer bij kwam was het goed te doen :). Maar we gingen vrijdag middag de 25ste weg en kwamen rond 7 uur aan in Granada na een bus rit van 2 uur. Ons leuke hostel gezocht, tassen gedropt en toen de stad verkennen. Overal heen gelopen, heerlijk uiteten geweest en natuurlijk ontzettend veel foto’s gemaakt. De volgende dag te vroeg eruit om naar het Alhambra te gaan in Granada. Het belangrijkste en meest bekende van heel Granada. Dus wij heel braaf vroeg eruit, heerlijk want ik ben ook zo’n ochtend mens! Maar wij hoorde dat je tickets kon kopen bij een automaat, wij daar heen om 8 uur ’s ochtends! 8 uur ’s ochtends! Ik weet dat ik dit nu vaak herhaal maar dat is wel echt heel vroeg, maar ik had het er voor over. Zo’n mooie stad is het ;)! Maar de kaartjes waren dus uitverkocht. Wij balen maar toch voor de zekerheid maar naar het Alhambra toe. Eerst een uur verdwaald maar wel heel Granada gezien en toen na een klim van een paar kilometer (alles in Spanje is op een berg) kwamen wij aan bij het Alhambra. Gelukkig konden we nog wel kaartjes kopen en hebben we alles gezien. Het is ontzettend mooi vooral de tuinen waren prachtig en ik ben ook ontzettend blij dat ik het gezien heb het enige jammere is dat het wel ontzettend toeristisch is. En dat voel en zie je ook. Maar vooral de tuinen waren prachtig en ben blij dat ik het gezien heb maar als ik heel eerlijk ben hoef ik niet nog een keer te gaan, 1 keer was genoeg.
Daarna ergens geluched en de stad verder bekeken en toen weer richting huis. Was ontzettend leuk en ook heel erg leuk dat ik zo mooie stad met vriendinnen heb bezocht!

Toen die avond hadden we een feest in Torremolinos! Dus wij allemaal met een partybus vanuit het centrum naar Torremolinos was wel gezellig en leuk en heb zeker ook wel lol gehad maar het was niet echt het feest van me leven ofzo. Maar ja niet elke avond kan helemaal super zijn natuurlijk ;).
Maar 1 voordeel ik vermaak me altijd wel, geef mij muziek en een dansvloer en ik ben zoet voor de rest van de avond!

Vorige week was een verschrikkelijk drukke week, erg leuk maar ook erg vermoeiend. Violeta de vrouw van de residentie hier was jarig en dat nam al 3 dagen in beslag. Eerst maandag de hele dag en avond/nacht aan mijn presentie gewerkt die ik de volgende dag had en zoals jullie misschien ooit gemerkt hebben begin in soms iets te laat met mijn huiswerk en dan op het laast moet alles nog in 1 avond gebeuren dus dat was hier ook het geval helaas maar ik heb het af gekregen en een goede presentie gegeven dinsdag dus niks aan de hand. Toen dinsdag om 12 uur shotje voor de verjaardag van Violeta, toen woensdag suprise party voor de verjaardag van violeta, toen donderdag uiteten voor de verjaardag van Violeta en daarna ook nog uit voor de verjaardag van Violeta. En vrijdag ook uit voor de verjaardag van Violeta. Ik was kapot zaterdag. Ik kon niet meer want zoals jullie wel begijpen had ik niet heel erg veel geslapen die week. Zo wat was ik kapot en moe, ik kon niet meer. Dus zaterdagavond een heerlijk meiden avondje op de bank met een filmpje en thee, heerlijk! En daarna lekker lang slapen en zondag ook uitslapen! Ik had het echt nodig! Ik ben ook maar een mens dus ik kan dit party leven natuurlijk niet te lang volhouden, zelfs ik heb mijn grensen haha.

We hebben trouwens de laatste tijd veel bankavondjes met thee en filmpjes hier gehouden, gezellig met iedereen van de residentie koken daarna thee met filmpje op de bank. Super gezellig en sinds een paar weken zijn we nog veel closer geworden hier met z’n alle dat is echt zo leuk. Het voelt echt als thuis hier.
Wel grappig dat ik hier de school echt als mijn huis zie. Maar het voelt ook als thuis. We zijn hier op de school en vooral de mensen die op de residentie wonen 1 grote familie. Iedereen is altijd in elkaars kamers en we hebben echt een leuke band en een goede groep. En het is zo jammer dat straks over een week al bijna iedereen naar huis of naar een ander land gaat, ik ga sommige mensen echt heel erg missen. En deze week wordt een moeilijke week met afscheid nemen, ik weet dat ik sommige mensen echt wel weer ga zien maar toch, bijvoorbeeld Amerika is toch een eindje weg. Dus dat wordt wel huilen aan het einde van de week, maar we hebben nog een hele drukke week met veel leuke dingen gepland staan dus even wat memories maken deze week en veel foto’s en thank god for facebook!

En dan hadden we natuurlijk ook nog 5 december; SINTERKLAAS. Ik vond het wel jammer dat ik het heerlijk avondje moest missen maar een paar dagen voor 5 december kreeg ik een pakketje, en van wie was het ......... SNTERKLAAS. Zo ontzettend lief, mijn liefste moeder had mij een sinterklaas pakket gestuurd. Kadotje en allemaal snoepgoed. Dus ik heb 5 december om 12 uur ‘savonds mijn pakketje opengemaakt want ik kon de spanning niet meer aan en mijn vrienden waren daarbij dus natuurlijk wou iedereen wel van dat heerlijk nederlandse snoepgoed. Maar ontzettend lief en leuk dat ik zelfs in Spanje sinterklaas heb kunnen vieren!

Gelukkig heb ik dit weekend nog met 3 goede vriedinnen van mij nog een trip kunnen maken, wij zijn vrijdag en zaterdag namelijk naar Córoba geweest, ook een prachtige stad hier in de buurt, nouja in de buurt eerst met de bus 3 uur rijden.
Maar dit afgelopen weekend was een lang weekend, we hadden maar 3 dagen school en een lang weekend vrij.Het waren namelijk weer feestdagen en zo hadden wij mooi een lang weekend. Dus vrijdag middag naar Córdoba en kwamen daar ‘savonds aan. Beetje zelfde als in Granada, tassen wegbrengen, rond lopen en gezellig uiteten met elkaar.
De volgende morgen weer erg vroeg op de moskee/cathadraal te zien. Een erg grote cathadraal van binnen met allemaal christelijk en moslimse invloeden. Erg mooi en erg groot. Daarna zijn door de hele stad gelopen en hebben we alles gezien wat we moesten zien. Ik vond Córdoba ook een erg mooie stad maar ik vind Granada 10x mooier. Maar toch ik ben erg blij dat ik er geweest ben en natuurlijk ook weer super gezellig met mijn vriendinnen. Toen de bus om 5 uur naar huis gepakt alleen, want mijn 3 vriendinnen pakte de bus naar Granada om naar Sierra nevada te gaan, zij hebben vandaag in de sneeuw gespeelt. Ik kon dat ook wel doen maar ik moest voor mezelf kiezen en ik wou liever de stad bekijken dan naar Sierra nevada gaan. Maar na 4 uur eindelijk weer thuis, toen koken en weer uit. Ja ja het leven in Spanje is zwaar.

Maar nu over een weekje ben ik al weer terug in Nederland. Ik vind het ontzettend leuk dat ik even voor 2,5 week thuis kan zijn. Iedereen opzoeken en dan weer met volle moed naar Spanje voor de volgende 5 maanden. Klinkt heel lang maar het is zo ontzettend leuk en ik heb het zo naar me zin. Ik zit hier al bijna 3 maanden en de tijd is zo hard gegaan! Niet normaal, dit is echt het beste jaar van me leven. En ik ben zo blij en gelukkig dat ik deze kans heb gekregen, ik blijf hier altijd dankbaar voor.

Nou sorry voor deze lap tekst, maar ik zou het vaker bij houden, is ook wel zo leuk voor jullie he;). Maar nu ga ik aan mijn huiswerk want moet veel gebeuren deze week en ik heb natuurlijk nog niet alles af. Alles op het laaste moment, en daar houden we van!
Hasta luego mis amigos!

Besos, Kumlita!


  • 13 December 2011 - 18:06

    Marrit:

    Lieve kum, wat super om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Ik wist het natuurlijk al via skype, maar het bijft toch leuk om zo'n verslag te lezen :) Kan stiekem niet wachten tot je weer even thuis bent, geniet nog even met al je lieve vriendjes&vriendinnetjes daar! Dikkekus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Málaga

Meest geweldige jaar van m'n leven!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

Zomer in MALAGAAAAAA :)

06 Februari 2012

Spaanse leven

11 Januari 2012

I'm Back

11 December 2011

Málaga, Granada en Córdoba!

20 November 2011

Ziek, zwak en misselijk
Kumle

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Barcelona!!

22 September 2011 - 22 Augustus 2012

Málaga

Landen bezocht: