I'm Back - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu I'm Back - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu

I'm Back

Door: Kumle

Blijf op de hoogte en volg Kumle

11 Januari 2012 | Spanje, Málaga


Hola mis amigos

En toch heb ik me weer niet gehouden aan mijn afspraak. Het is alweer bijna een maand geleden dat ik iets geschreven heb. Maar ik heb het geaccepteerd dat ik me er niet aan ga houden. Maar het is ook niet erg, want het is alleen maar goed teken als ik niet zo vaak schrijf, heb het hier ook zo druk!

Maar waar waren we gebleven. Mijn laatste week hier voordat ik terug ging. Die week was echt niet leuk, heel erg zwaar. Ik moest afscheid nemen van veel mensen. Van hele goede vrienden van mij. Dus dat was wel even huilen. Vooral bij de vriendinnen groep die we hier hadden. We waren op het laatste echt heel erg close met z’n 6e dus het was erg zwaar.
Afscheid nemen is echt niet leuk en vooral niet van zulke goede vrienden. Maar ik weet dat ik ze snel weer gaan zien! Want in Juni hebben we al gepland dat we elkaar weer gaan zien, heb er nu al weer zin in!
We moeten alles nog plannen maar het gaat wel gebeuren. Heb echt weer zin om die meiden te zien. Maar gelukkig weet ik dat het gaat gebeuren en we hebben ook elke keer skype dates met elkaar dus super gezellig en zo houden we ook contact.

Maar ik ben natuurlijk ook 2 en een halve week in Nederland geweest! En het was super, heb het echt naar me zin gehad. Heerijk even thuis met me moeder, broer en vader en natuurlijk om de rest van de familie ook weer te zien! Heerlijk geslapen in mijn eigen bedje, mijn eigen kamertje, weer Nederlandse tv gekeken en weer de hele tijd Nederlands praten. Dat was wel weer gek hoor. Heb hier natuurlijk 3 maanden eigenlijk alleen maar engels en Spaans gepraat. En als ik eerlijk ben miste ik het Spaans wel. Ik vind het heerlijk om Spaans te praten. En heb nu ook weer heel veel zin om het nog beter te leren en weer met iedereen spaans te praten.
Maar Nederland was wel erg koud, ik kon het bijna niet aan hoor. Zo koud, hoe jullie dat allemaal aan kunnen. Knap hoor ;)! Geef mij maar lekker het Spaanse zonnetje.
Was weer heel leuk om mijn lieve vrienden te zien, heb bijna iedereen gezien. Echt heel gezellig! Nu weer 5 maanden zonder iedereen. Maar mijn moedertje komt me nog opzoeken in februari dus dat is natuurlijk ontzettend leuk. Ga snel een leuke hotelltje zoeken en bedenken wat ik allemaal moet laten zien. Want ik moet natuurlijk wel een goede indruk geven van Spanje en het echte spaanse leven laten zien :)!

Ik ben hier donderdag al weer aangekomen dus al weer bijna een week hier, en ik heb het alweer ontzettend naar me zin!
De vlucht was helemaal goed, wel verschrikkelijk vroeg maar ik heb het overleefd. En ik was alweer om 11 uur thuis. Erg leuk om mijn vrienden van hier weer terug te zien, die gene die wel gelukkig langer blijven, heb ze toch wel gemist! En hier de school en de leraren ook, dus altijd leuk om ze weer te zien. Alleen mijn leraar, nouja de leraar die ik eigenlijk altijd had is een maand, ja een maand mensen op vakantie. Dus dat vind ik echt jammer, want mis zijn klassen. Heb nu ook les van hele leuke mensen maar ik vond de lessen van david toch wel echt het leukst! Dus hopen dat hij weer snel terug komt.
Er zijn nu ook allemaal nieuwe mensen op school en ook in de residentie en ze lijken allemaal echt heel erg aardig, dus dat scheelt alweer een hoop! Morgen hebben we een bbq met z’n alle, ook alle nieuwe mensen dus dan kan ik ze ook allemaal wat beter leren kennen. Want de mensen die in de host families leven zie ik natuurlijk niet zo veel als de mensen van de residentie. Maar dat gaat wel weer leuk worden, met sagria komt alles goed ;)!

Gister ook weel heerlijk salsa les gehad en ik vind het nog steeds ontzettend leuk. Het enige jammere is dat het zo ontzettend makkelijk is. Maar deze lessen zijn heel goedkoop en ik vind het heel gezellig. Leraar en de mensen zijn ontzettend aardig en ik praat in zo’n les natuurlijk alleen maar spaans dus alleen maar goed. En zo leer ik ook allemaal spaanse nieuwe mensen kennen. Want ik ben nog de enige die is over gebleven van EF. Iedereen is er al mee gestopt, dus ik ben de diehard hier. En Violeta ( de vrouw van de residentie) en ik willen ook graag op tango les! Dat zou ik echt super vinden. Zij heeft vroeger altijd tango les gegeven, maar is al weer zo lang geleden dat ze nu graag zelf les wil en ik ga graag met haar mee! Zou toch super zijn? Weer stuk cultuur erbij, ooh ik pas me ook zo goed aan, haha.

Wat alleen wel echt balen is, is dat de cafetaria die we hier op school hadden gesloten is! En hij gaat ook niet meer open. Het was echt IDEAAL. Violeta had elke dag warm eten voor tussen de middag, elke dag wat anders en dan at ik daar elke dag. En omdat ze wist dat ik zoveel niet mocht hebben, maakte ze altijd speciaal eten voor mij wat ik dus ook mocht hebben. Echt super voor mij want ik kan geen brood ofzo eten dus heel erg lastig. En nu is het dus gesloten, de keuken is wel open voor ons maar we kunnen dus niks meer kopen, voor mij vooral echt balen. Want nu is het lastig wat ik moet gaan eten overdag. Nu moet ik de avond van te voren gewoon meer eten maken en dan de volgende dag opwarmen in de pauze. Want we hebben ook maar 20 minuten pauze dus we kunnen ook niet ergens naar toe. Echt lastig maar ook vast komt dit wel goed maar was wel echt balen toen ik het hoorde en ik was ook boos. Want het was ook altijd zo gezellig daar. Iedereen zat daar altijd gezellig te “chillen” met elkaar en ja was gewoon echt leuk, ook erg leuk met Violeta en dat hebben we nu ook niet meer. Maar ik verzin wel wat, no te preocupes (ja ja ze kan ook nog spaans ;) )

Verder het weer is een stuk beter dan is ons koude, regenachtige kikkerlandje (en toch houd ik van Nederland hoor). Afgelopen vrijdag was het zelfs 25 graden! Echt heerlijk, nu is het 15 graden dus ook niet warm maar we hebben we zon, dus in het zonnetje is het wel heerlijk. En nu proberen om nog lekker bruin te worden, want als ik straks terug kom in Juni moet ik natuurlijk wel bruiner zijn dan iedereen. Maar geloof mij, ik doe me best ;)!

Hasta luego mis amigos!

Besito, Kumle

  • 13 Januari 2012 - 14:07

    Sil:

    leuk stuk je kloens!

  • 21 Januari 2012 - 17:08

    André:

    Zo te horen ben je meer een spaanse geworden dan een nederlandse, of niet?, haha. JIj met zonnig weer en wij hier met een paar daagjes vorst en vooral regen, regen, regen. Stuur ff wat zon hierheen haha.
    Groetjes en tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Málaga

Meest geweldige jaar van m'n leven!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

Zomer in MALAGAAAAAA :)

06 Februari 2012

Spaanse leven

11 Januari 2012

I'm Back

11 December 2011

Málaga, Granada en Córdoba!

20 November 2011

Ziek, zwak en misselijk
Kumle

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 10655

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Barcelona!!

22 September 2011 - 22 Augustus 2012

Málaga

Landen bezocht: