Spaanse leven - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu Spaanse leven - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu

Spaanse leven

Door: Kumle

Blijf op de hoogte en volg Kumle

06 Februari 2012 | Spanje, Málaga

Hola mis amigos!

En het is alweer februari, het gaat toch allemaal veel te snel! Ik weet nog precies dat ik hier aankwam en dat is al weer meer dan 4 maanden geleden. En ik heb nog maar 4 maanden over. De tijd gaat veel te hard, ik wil helemaal niet terug naar Nederland. Spanje is “the place to be”.
Maar natuurlijk mis ik iedereen ook wel in Nederland, maar ik heb het hier gewoon zo leuk! Ik vind school echt heel erg erg, de leraren , het weer en de mensen. En natuurlijk het uitgaan ook ;). Mensen dansen hier tenminste en zoals jullie misschien wel weten, vind ik dansen heel erg leuk dus España is perfect voor mij.

Maar ik zit hier dus al weer 4.5 week en alles gaat zo zijn gangetje. Ik ga elke dag naar school alleen deze week heb ik 2 dagen gemist want ik was ziek. Had koortst en alles dus dat was wel even wat minder maar het gaat nu gelukkig allemaal weer goed! Dus school, salsales en meestal uit in het weekend en natuurlijk gezellig doen met mij vrienden hier. Dat is wel echt het leuke aan de residentie, je hebt altijd mensen om je heen, dus als je je ooit verveelt dan klop je gewoon op iemands deur en dan ga je altijd wel wat leuks doen ofzo.

Afgelopen vrijdag hadden we geen echt lessen maar een internationale dag. Dus elk land moest zich zelf presenteren met een presentatie, een klas lokaal versieren en typisch eten van je eigen land. Wij zijn hier met 7 nederlanders dus we hadden een grote groep, een jongen uit mijn groep had een hele mooie presentatie gemaakt, wij hebben hutspot gemaakt en er waren 2 appeltaarten gebakken. En met onze presentatie hadden we ook oud hollandsche spelletje zoals koekhappen en spijkerpoepen dus dat was ook best wel grappig, en raad is wie er hebben gewonnen? ..... JAAAAAAA HOLLAND, HOLLAND HOLLAND! KAMPIOENEN! Ja wij hebben gewonnen!

En dan het weer, ik zie overal foto’s van de sneeuw verschijnen op facebook en mensen klagen over hoe koud het wel niet is. Nou niets van waar hoor, hier is het gewoon lekker 18/20 graden met een heerlijk zonnetje! Haha. Maar toch zou ik best de sneeuw wel even willen zien hoor, voor een weekendje ofzo. En schaatsen! Want ik denk dat het toch nog wel een jaar duurt voordat ik de sneeuw ga zien en echt ga schaatsen maar ik moet eerlijk toe geven dat ik dit zonnetje misschien wel wel lekkerder vind.

Maar 1 ding waar Spanje wel van Nederland kan leren zijn de kappers! Ik ben hier namelijk naar de kapper geweest en ik was er 4,5 uur. Geen grapje, ik was daar 4 en een half uur. Dat is toch wel een beetje belachelijk natuurlijk. En me haar is alleen maar geknipt. Ik was samen met Violeta (de vrouw hier van de residentie) naar de kapper want haar zus is kapper. Dus ik moest eerst al 3 kwartier wachten voor dat ik aan de beurt was, dan wordt je haar gewassen, weer even wachten, dan wordt een masker in gezet, weer wachten natuurlijk op het masker, dan wordt dat weer uitgespoeld en weer even wachten, dan wordt je haar geknipt en gedaan en dan weer wachten tot ze met Violeta klaar zijn en ja dan ben je toch al snel 4,5 uur verder ;)! Haha maar het was wel gezellig hoor. Echt heel erg Spaans dus dat is wel echt het leuke er aan. Weer allemaal nieuwe worden geleerd en gek gedaan dus ja maakt ook niks uit. Maar mijn haar is nu een stuk korter, ik moet er wel echt heel erg aan wennen. Stuk korter maar dat betekent wel meer krullen! YEAH. Maar iedereen hier zegt dat het beter is dus ja dan moet ik ze maar geloven!

Maar ik ga weer aan mijn huiswerk want ik moet elke dinsdag een presentatie geven aan mijn lerares omdat ik zo slecht ben in presentaties geven. Ik snap echt niet hoe het kan maar elke keer dat ik hier een presentatie heb geven was het echt verschrikkelijk dat zelfs mijn leraar zei dat we maar een andere oplossing moeten gaan zoeken want dit gaat zo niet. Lekker dan, dus nu elke week oefenen met mijn leraar! Niks aan, maar ik denk dat het wel beter is!
Binnen 2 weken gaan we ook een niveau omhoog dus dan zit ik in B1. Ik wou altijd C1 halen als ik naar huis ging maar ik weet niet of het mogelijk is! Ik doe heel hard me best maarja we zien wel.

Maar hasta luego mijn lieve vrieden en familie! Veel plezier in de sneeuw en als jullie allemaal op natuur ijs aan het schaatsen zijn denk dan ook even aan mij en dan denk ik ook aan jullie als ik heerlijk op een terrasje zit in de zon ;).

Besito!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Málaga

Meest geweldige jaar van m'n leven!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

Zomer in MALAGAAAAAA :)

06 Februari 2012

Spaanse leven

11 Januari 2012

I'm Back

11 December 2011

Málaga, Granada en Córdoba!

20 November 2011

Ziek, zwak en misselijk
Kumle

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 10668

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Barcelona!!

22 September 2011 - 22 Augustus 2012

Málaga

Landen bezocht: