Zomer in MALAGAAAAAA :) - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu Zomer in MALAGAAAAAA :) - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu

Zomer in MALAGAAAAAA :)

Door: Kumle

Blijf op de hoogte en volg Kumle

04 April 2012 | Spanje, Málaga

Hola!!

En het is al weer lente. En ik zit nog steeds in het heerlijke Spanje. Zonnetje op mijn bolletje maar zoals ik overal lees hebben jullie ook heerlijk weer gehad!
Serieus ben echt heel erg blij voor jullie dat jullie nu eindelijk ook kunnen genieten van de zon waar ik nu al een half jaar van aan het genieten ben.

En weer is het zo lang geleden dat ik heb geschreven. Ik kan het gewoon echt niet blijkbaar, maar ja dat moeten we allemaal maar accepteren, ik heb het al geaccepteerd dus dat scheelt!

Hier in het prachtige Málaga gaat alles goed. Ik heb het nog steeds heerlijk en elke dag wordt het weer warmer. Ik denk dat ik hier in de zomer het echt niet aan kan maar gelukkig zit het strand 5 minuten van mijn huis vandaag waardoor ik binnen 10 minutjes in het water kan liggen, altijd fijn natuurlijk.

Sinds de laatste keer dat ik geschreven heb zijn er niet heel veel bijzondere dingen gebeurt maar wel leuke dingen.
Bijvoorbeeld carnaval! Zo wat is dat groot hier in Spanje, ontzettend leuk!
Studiecool, een “bedrijf” die hier allemaal discotheken in de buurt heeft had carnaval in Cádiz georganiseerd en wij gingen daar ook heen met de hele school! Ontzettend leuk, enige min puntje was dat je toch wel 5 uur in de bus moest zitten voordat wij er eindelijk waren. Maar dan heb je ook wat. Iedereen verkleed en met veel zin Cádiz in! Ontzettend veel mensen op straat, overal muziek en feest en iedereen blij. Dat moet ik die Spanjaarden toegeven, ze weten wel hoe ze een feest moeten maken. En ja ik houd daar natuurlijk wel van :)!
Carnaval is wel een beetje anders hier dan in de wieken in Vaassen en als ik heel eerlijk ben is Spanje natuurlijk veel en veel beter. Geen ‘Paard in de gang’ maar heerlijk salsa muziek, oooh wat houd ik toch van Spanje.
Wij daar tot 6.30 in de ochtend gebleven en om 1 uur ’s middags de volgende dag lag ik pas in mijn bedje.

Maar daar kon ik niet lang in blijven liggen want de volgende dag kwam mijn lieve lieve moeder uit Nederland over om mijn stad te bekijken!
Moeders kwam zondag aan en ging woensdag morgen weer weg! En ik heb het echt ontzettend leuk gehad. Ik vond het echt zo leuk om MIJN stad te laten zien en als gids en tolk te spelen, gelijk mijn Spaans natuurlijk even kunnen showen! Daarom zit ik hier natuurlijk!
Ik heb me best gedaan om haar alles te laten zien, alle monumenten van de stad, de haven, mijn school, het strand, de boulevard en natuurlijk mijn huis. Vond het echt ontzettend gezellig en ben heel erg blij dat ze nu ook mijn huis heeft gezien waar ik al zo lang zit en waar ik nog zo lang zal blijven!!

Want ik heb namelijk een heel erg leuk nieuwtje! IK BLIJF 2.5 MAAND LANGER IN MÁLAGAAA! YEAH. Ik ben echt zo blij. Ik vind het echt zooo leuk! Ik ga hier namelijk werken in de zomer, hier op mijn school EF Málaga. Ik krijg er niet voor betaald maar het is een soort stage en ik woon hier dan gratis. De directrice heeft mij gevraagd of ik hier dus wou werken in de zomer en natuurlijk wou ik dat. Het is echt een grote kans want ik ga hierna toerisme studeren dus het is echt perfect natuurlijk voor ervaring en alles. Plus ik heb nog 2.5 maand extra spaans en ik blijf 2.5 maand langer in Málaga! YEAH! Het enige jammer is natuurlijk wel dat ik de zomer niet thuis ben en als ik terug kom nog maar 1 weekje thuis heb voor dat ik ga studeren maarja daar maak ik me nu niet echt heel erg druk om als ik heel eerlijk ben. Ik voel me eigenlijk ook wel heel erg vereerd dat ik gevraagd ben want normaal is het tegen de regels een student te vragen die dit jaar een cursus volgt in EF. Maar toch hebben ze mij gevraagd, want volgens hen was ik er perfect voor. Dus ja ik voel me best een beetje vereerd! En ik kan echt niet wachten tot de zomer, echt zooooo leuk!!! Alleen het is hier wel 40 graden in de zomer dus nog even kijken hoe ik aan kan maar ja moet wel he! Maar het wordt wel hard werken hoor, elke dag en ook in het weekend maar ook veel feesten, welkomsfeesten, bbq’s, paella avonden en nog veel meer. Dus ik kan niet wachten!
Maar eerst nog even 2 maanden school en daarna 1 weekje vakantie en daarna hard aan het werk.

Ook werk ik hier nu ook al een beetje, nou ja ik kan het ook niet echt werken noemen maar ik krijg er wel voor betaald.
Studiecool, van al die discotheken, heeft aan mij gevraagd of ik voor hun wou werken. Dat kwam omdat ik de mensen van studiecool al ken en met carnaval moest ik de baas en maneger terug brengen naar de bus want zij wisten de weg niet meer en ik natuurlijk wel ;). Maar zij vroegen mij dus en hier in EF regel ik ook al veel, als we uit gaan en zo dus dat was perfect natuurlijk. Maar ik wil niet op straat ’s nachts werken om te proppen dus ik hoef nu alleen maar een lijst te maken als we uitgaan op maandag, woensdag of donderdag. En alle mensen die op die lijst staan kunnen goedkoper naar binnen en ik hoef nergens voor te betalen en ik krijg er geld voor. Dus ja IDEAAL zou ik zo zeggen!


Dus ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik het hier echt heel erg naar me zin heb. Alleen mijn beste vriendin hier Rebecka is weg. Haar cursus eindigde in maart dus zij is weer terug naar zweden! Dat wel echt heel erg klote! We waren 6 maanden samen en nu gewoon niet meer en het was echt heel erg raar in het begin en ik mis haar ook echt heel erg maar ik spreek haar gelukkig heel erg veel en ik weet ook gewoon dat we elkaar weer gaan zien maar toch het is wel echt jammer en dat is het enige wat ik echt niet leuk vind van EF, afscheid nemen. Altijd weer huilen op het vliegveld en alles. Niks aan. Maar ja zo is het leven en ik ga ook gewoon door. Gelukkig heb ik nog veel vrienden hier maar toch is het een beetje anders!

Maar toch ik hou zo veel van mijn leven hier en van Spanje. En ben ook zo blij dat ik de kans heb gekregen voor dit jaar en voor alles! Ik ben echt heel erg gelukkig.

Dus het duurt nog 5 maandjes voor dat ik jullie allemaal weer zie! Het spijt me zeer, maar de tijd gaat zo snel! Voor dat ik het weet is het al weer augustus!

Pues, hasta pronto mis amigos!

Besos, Kumle

  • 04 April 2012 - 15:48

    Merel:

    SUPER LEUK VOOR JE DAT JE LANGER BLIJFT KUMMIE!! nu kan ik misschien wel langs komen, als je daar toch bent in de zomervakantie!! wat dacht je daar van?!!
    Enjoy chica (L)
    besos

  • 04 April 2012 - 16:51

    Sam:

    Lief achternichtje,

    Al vind ik het voor jouw erg leuk.. Ik vind het wel erg jammer dat je daar blijft :( Je mist zoveel van mij :( Ik wod al zo snel groot en kan al zo veel. Bijvoorbeeld heel lief lachen.. Omrollen en alles vastpakken wat voor mijn neus komt! Snel maar weer terug komen lieve koem! We missen je hier.. Ook een dikke kus van mama en papa en van mij een nat klef kusje met knuffel!

  • 04 April 2012 - 18:20

    Marrit:

    Fijn om te lezen dat je zo gelukkig bent Kum en echt vet dat je daar nog 2,5 maand langer kan genieten van alles! (al vind ik het zelf echt om te huilen haha) Enjoy liefffie xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Málaga

Meest geweldige jaar van m'n leven!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

Zomer in MALAGAAAAAA :)

06 Februari 2012

Spaanse leven

11 Januari 2012

I'm Back

11 December 2011

Málaga, Granada en Córdoba!

20 November 2011

Ziek, zwak en misselijk
Kumle

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 10669

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Barcelona!!

22 September 2011 - 22 Augustus 2012

Málaga

Landen bezocht: