Me flipa España - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu Me flipa España - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu

Me flipa España

Door: Kumle

Blijf op de hoogte en volg Kumle

09 November 2011 | Spanje, Málaga

Hola mis amigos!

Het is al weer veel te lang geleden dat ik was heb geschreven, sorry daarvoor maar op één of andere manier vergeet ik het vaak, niet dat ik jullie vergeet natuurlijk want dat doe ik niet.
Maar morgen zit ik hier al 7 weken, 7 weken! Dat is echt heel erg lang en zo voelt het totaal niet. Ik kom al bijna weer terug! De tijd gaat echt hard, en dat merk ik elke dag. Ik wil hier helemaal niet weg en ben ook echt blij dat ik heb gekozen om hier tot juni te zitten. Tuurlijk mis ik jullie dan wel maar dan heb ik tenminste wel het idee dat ik echt een jaar weg ben geweest en na 9 maanden kan ik natuurlijk perfect spaans, nouja dat is het plan tenminste.

Maar alles gaat goed hier, heb al weer veel leuke dingen gedaan sinds de vorige keer dat ik heb geschreven. Ben naar Sevilla geweest zoals ik al zei, 1 klein detail, ik zei een stad dichtbij maar het was toch 3.5 uur in de bus. Wist ik niks van , maar geen probleem. Sevilla was leuk, heerlijk weer en in Malaga regen die dag dus dat was wel erg aangenaam. Hebben alle bezienswaardigheden gezien die ik ook al met mijn lieve moedertje had gezien en nu weer maar ik vond het erg leuk.

Ook heb ik hier 2 weken geleden paard gereden en ik vond het echt super! Me flipa montar a ceballo. Gooi er even wat spaans door heen ;). Maar ik vond het echt geweldig, we waren met z’n 7e dus ook niet zo’n grote groep en het was hier ong. 3 kwartier met de trein vandaan. Het was echt het mooiste landschap wat ik ooit heb gezien, het was in de bergen, nouja niet echt in de bergen maar toch behoorlijke heuvels (maar grote bergen voor ons Nederlanders ) en daar reden we dan met onze paardjes. Het was voor mij heel erg lang geleden dat ik paard had gereden maar ik kon het toch nog aardig goed, al zeg ik het zelf. Enige probleem was als ik in galop ging ik ongeveer uit mijn zadel gelanceerd werd, hopen dat niemand dat heeft gezien. Maar het was echt prachtig, we gingen tegen de avond rijden dus we zagen de zon zo weg zakken in de rivier. Echt heel erg mooi. Zo mooi zelf dat ik morgen weer ga! YEAH! Heb er echt zin in en ik hoop dat ik het zelfde paard kan krijgen als de vorige keer want het was zo’n schatje, gaviota, wat zeemeeuw betekend in het Nederlands. Maar dat gaat wel gebeuren hoop ik. Enige nadeel aan dit hele paardrijden is dat ik zelf nu nog een beetje spierpijn heb en het is al 2 weken geleden. Toen ik van dat zadel afstapte dacht ik dat ik niet meer kon lopen, mijn benen en kont deden zo verschrikkelijk pijn en de volgende dag was al helemaal erg. Alles deed pijn in me lijf maar ik heb het er graag voor over :)!

Verder zit ik nu in het niveau A2, we moesten een test doen en gelukkig heb ik die gehaald dus ik maak al vooruit gang in mijn Spaans! Ben echt blij dat ik het gehaald heb wat nu heb ik tenminste de zelfde leraar, David, en het is echt heel erg leuk in de lessen. Helemaal in het Spaans natuurlijk en ik begrijp en versta alles wat hij zegt alleen soms is het terug praten wat moeilijker maar ik kom er wel. Gister werd ik zelfs op straat aangesproken door spaanse mensen die mij de weg vroegen en ik kon perfect antwoorden in het Spaans, was aardig trots op me zelf al zeg ik het zelf :)! Maar ik spreek hier altijd spaans met uitgaan en soms beginnen ze dan in het Engels tegen me te praten en dan zeg ik heel trots: Nee ik spreek alleen maar Spaans. En ik voer dan echt hele gesprekken dus het gaat best goed!

Pas hier ook een spaans toneelstuk gezien, nou nooit doen! Ik ging er heen met school omdat het gratis was en ik dacht kan vast niet zo slecht zijn en een mooie kans om het theater te zien, maar dios mio wat was dat slecht zeg! Heel erg raar stuk, in snel spaans dus ik snapte er natuurlijk helemaal niks van als alle spaanse mensen aan het lachen waren in de zaal en heel apart en vreemd. Maar ja heb ik die ervaring ook weer ;).

Verder ben ik veel uitgeweest, nog een paar keer uiteten geweest voor mensen die dan helaas nu weg zijn en natuurlijk ga ik elke dag braaf naar school. Ik heb het hier echt naar me zin, de mensen zijn super, heb echt heel veel lol en het is ook nog heerlijk weer hier! Maar ik kom met kerst 2.5 week naar huis wat ik natuurlijk ook heel erg leuk vind, maar daarna weer 5 maanden hier! Heb er echt zin in!

Volgens mij waren dit al mijn spannende verhalen, heb er nu niet meer maar ik zal mijn blog beter bijhouden ook wel zo leuk voor jullie achterblijvers .

Hasta luego mis amigos!

Besos, Kumle

  • 09 November 2011 - 22:06

    Marrit:

    Heee lieve lieve kum! Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt & natuurlijk ook dat je al bijna vloeiend Spaans spreekt! Ik verwacht natuurlijk een zeer hoogstaand Spaans gesprek (van jou kant dan) als je thuiskomt met Kerst. Ik ben bijna klaar met mn tentamens, dus dan moeten we snel skypen! Blijven genieten lieffie! Dikkekus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Málaga

Meest geweldige jaar van m'n leven!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

Zomer in MALAGAAAAAA :)

06 Februari 2012

Spaanse leven

11 Januari 2012

I'm Back

11 December 2011

Málaga, Granada en Córdoba!

20 November 2011

Ziek, zwak en misselijk
Kumle

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 10684

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Barcelona!!

22 September 2011 - 22 Augustus 2012

Málaga

Landen bezocht: