Spaanse cultuur! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu Spaanse cultuur! - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Kumle Boersma - WaarBenJij.nu

Spaanse cultuur!

Door: Kumle

Blijf op de hoogte en volg Kumle

20 Oktober 2011 | Spanje, Málaga

Hola mis amigos!

Het is alweer 4 weken geleden dat ik uit het nu ook zo koude Nederland ben vertrokken en de tijd is echt heel erg snel gegaan! Ik heb het gevoel dat ik hier pas een weekje zit maar het is gewoon vandaag precies 4 weken geleden, heel apart. Maar dat betekend wel dat ik het erg naar me zin heb. En het is ook waar, ik heb het hier heel erg naar me zin. Ik vind school ontzettend leuk (ook voor het eerst) en heb echt al leuke vrienden. M’n Spaans is ook al een stuk beter dan 4 weken geleden en ik begin alles toch wel goed te begrijpen nu, praat al net zo veel in de klas als in Nederland, een taal kan mij niet tegen houden ;).

In de afgelopen 2 weken heb ik de spaanse cultuur al weer iets beter leren kennen. Ik was hier al meer dan 3 weken en en had nog nooit tapas of paella gegeten, dus vorige week was de perfecte week om beide nu eindelijk is te proberen. En ik moet zeggen het beviel me goed. Echt spaanse tapas zijn heerlijk! Je hebt keuze uit zo veel en je krijgt steeds andere, het leuke is als je alles in het begin bestelt dat je niet meer weet wat je allemaal krijgt waardoor het ook nog spannend wordt ;). Maar erg lekker, we zijn met een paar van school tapas gaan eten midden in het centrum. Heerlijk. Aanrader voor iedereen!

Verder wilden ik en mijn kamergenootje ook maar is wat cultuur bekijken aangezien we hier al meer dan 3 weken waren en niet veel verder zijn gekomen dan het centrum, dus wij vol goede moed naar een bushalte om naar het prachtige plaatsje Frigiliana te gaan. Na een uur wachten op bus hebben we het dan uiteindelijk toch maar opgegeven en hebben we paella op het stand gegeten, toch nog een beetje cultuur. Nu gaan we over 2 weken want ik wil er wel echt graag naar toe. Dit weekend kan niet want ik ga zaterdag naar Sevilla. Een prachtig stad dichtbij. Ook al ben ik daar al geweest met mijn allerliefste moeder, ik heb niet alles gezien dus ik ga nu nog een keer met de school!

Gisteravond hadden we hier op school ook een paella noche. Zo begin in paelle echt te waarderen. Het is ontzettend lekker en ik mag het hebben ook, aangezien ik voor bijna alles is de wereld alergisch ben ;). Maar onze paella noche was zeer geslaag, lekker salsa muziek erbij waarbij ik natuurlijk weer de hele avond stond te dansen en iedereen salsa proberde te leren. Zo kon ik mooi mijn salda lessen in praktijk toepassen.
Ik vind de salsa lessen nog steeds erg leuk, erg makkelijk is het wel en we gaan absoluut niet snel maar de muziek is heerlijk en ik vind dansen gewoon ontzettend leuk, maar van mij mag het allemaal wel wat sneller en meer maar misschien gaan we volgende het het niveau wat opschroeven. Wat wel erg leuk is dat we na onze 4e salsa les, wat volgende week dinsdag is, met de hele salsa groep en onze ooh zo goede dans leraar naar het centrum om salsa te dansen! Echt zo veel zin in! En nu hopen dat ik wel met m’n salsa leraar kan dansen aangezien hij ZO goed kan dansen!

Verder heb ik het hier echt erg naar me zin, uitgaan met m’n nieuwe vrienden, lekker naar het strand leuke lessen volgen en heerlijk de spaanse cultuur leren kennen. Moet wel echt meer gaan gaan zien, maar daar ga ik nu hard aan werken! Nu snel weer verder met m’n Spaanse huiswerk want morgen moet ik een presentatie geven over het ooh zo geweldige Nederland en waarom ik er van hou. Dat is natuurlijk omdat daar mijn lieve familie en vrienden wonen! Jullie zullen morgen zeker genoemd worden, wees gerust!

Hasta luego amigos,

Besos, Kumle

  • 20 Oktober 2011 - 15:17

    Giulia:

    Super leuk Kumle!
    ik krijg elke keer een mail als jij een nieuw verslag heb geschreven, haha!
    Klinkt suuuuper, ben jaloers!
    Geniet ervan! Dikke kus

  • 20 Oktober 2011 - 15:33

    Maayke En Sander:

    XWat fijn schat dat je het zo naar je zin hebt!
    Hier gaat alles goed en met de kleine ook! Nog maar 8 weken dan mag die geboren worden!

    Dikke kus en geniet

  • 20 Oktober 2011 - 19:58

    Heit:

    goed te horen dat je het salsa dansen zo leuk vind, kan je Heit eindelijk je het Friesche volksdansen gaan leren....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Málaga

Meest geweldige jaar van m'n leven!!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

Zomer in MALAGAAAAAA :)

06 Februari 2012

Spaanse leven

11 Januari 2012

I'm Back

11 December 2011

Málaga, Granada en Córdoba!

20 November 2011

Ziek, zwak en misselijk
Kumle

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10658

Voorgaande reizen:

01 Maart 2014 - 31 Augustus 2014

Barcelona!!

22 September 2011 - 22 Augustus 2012

Málaga

Landen bezocht: